До вiдома!

Нюанси первинних документів для ФОП 

Згідно норм податкового законодавства:

1. Підприємці мають вести облік доходів (або доходів та витрат) та складати податкову звітність на підставі первинних документів — п.44.1 ПКУ.
2. Податківці мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовувались при складанні звітності — п. 20.1.6 ПКУ.

Якщо до 1 січня 2021 р. головною вимогою з обліку для підприємців було ведення Книги обліку та на підставі її записів заповнювалась податкова звітність. То, зараз при ведені обліку в довільній формі (зошит або таблиця) джерелом інформації для складання звітності є первинні документи.

Нюанси для різних ФОП
ФОП на єдиному 1, 2, 3 група без ПДВ
Ведуть облік доходів на підставі первинних документів, які мають підтвердити:
- вид діяльності — Чи не займався ФОП діяльністю, що заборонена для єдиного?
- обсяги виручки — Чи не перевищено річний ліміт доходу по групі?

ФОП на загальній та ФОП 3 група з ПДВ

Додатково ведуть облік витрат на підставі первинних документів, які мають підтвердити факт здійснення витрат та походження товару.

Первинні документи, що підтверджують дохід:
- Товарний чек, квитанція (готівка)
- Банківська виписка (безготівка)
- Видаткова накладна, Акт наданих робіт-послуг
- Інвойс (ВЕД)
- Фіскальний чек при застосуванні РРО(ПРРО)

Документи на повернення оплати за товари та послуги:

- При оформленні повернення: заява покупця, бланк повернення товару.
-  При поверненні оплати: квитанція (готівка), платіжне доручення (безготівка), фіскальний чек (РРО/ПРРО).
- При поверненні товару: товарно-транспортна накладна, акт повернення.

Оформлення цих документів дозволить ФОП зменшити доходи у разі повернення оплати покупцям.

Первинні документи про походження товару:
- Фіскальний чек РРО (ПРРО)
-  Товарний чек (коли постачальник не зобов’язаний застосовувати РРО)
-  Видаткова накладна, ТТН
- Митна декларація (при здійснені імпорту)

Документи, що підтверджують витрати та факт їх оплати:
- Банківські виписки та квитанції про сплату
- Фіскальні або товарні чеки (розрахункові квитанції)
- Видаткові накладні та Акти виконаних робіт (послуг)

Первині документи можуть бути в паперовій або електронній формі (підписані електронним підписом), але вони мають містити обов'язкові реквізити, які встановлені Законом про бухгалтерській облік №996 (ч.2 ст.9):
-  назва документа (форми)
-  дата та місце складання документа
-  назва ФОП та його ІПН
- зміст операції: купівля-продаж товару, надання послуг, найменування, одиниця виміру
- відповідальна особа: ФОП або його працівник
- особистий підпис та ПІБ

Як довго потрібно зберігати первинку? Це передбачено в п. 44.3 ПКУ. 1095 днів (3 роки) з дати подання звітності для складення якої використані ці документи.

Яка відповідальність за порушення термінів зберігання первинки?
-  Штраф 1020 грн (повторно 2040 грн) за відсутність документів — п.121.1 ПКУ.
- Адміністративний штраф від 85 грн до 170 грн — ст. 163 КпАП.

05/04/2021

Заказать

Данные отправлены.