Нюанси відкриття ФОП для маркетолога та SMM спеціаліста
1. Визначаємо види діяльності та обираємо відповідні КВЕДИ.
• створення, проведення маркетингових та рекламних компаній, консультування: КВЕД 73.11, 73.12
• дослідження ринку, опитування та аналіз: КВЕД 73.20
• консультації онлайн, продаж власних інформаційних продуктів: КВЕД 47.91, 63.99, 63.11
• розробка маркетингових стратегій: КВЕД 70.22
• SMM: КВЕД 63.11, 63.99
• виготовлення рекламної продукції, дизайн: КВЕД 58.19, 74.10
Ви можете зареєструвати більше кодів, що найкраще описують діяльність ФОП.
2. Визначаємо систему оподаткування ФОП. Для маркетолога НЕ підходить:
a) загальна система має високі податки - 41,5% податків з чистого доходу (18% ПДФО, 1.5% військовий збір та 22% ЄСВ).
b) спрощена система 1ї групи – може надавати лише побутові послуги.
Отже, маркетологу залишається обрати спрощену систему 2 або 3 групи:
• працюєте лише з населенням та іншими платниками єдиного податку – 2 група
• працюєте також з бізнесом (українські та іноземні замовники) – 3 група
Важливо, що ФОП на 2 групі НЕ має права надавати послуги компаніям на загальній системі, комунальним підприємствам, іноземцям, тобто всім не платникам єдиного податку! Тому, маркетологу краще обрати для себе ФОП на 3 групі.
Чи варто маркетологу реєструватись платником 20% ПДВ (3 група 3%)?
Ні, не варто! У цій сфері послуг відсутні великі затрати з ПДВ, а тому майже відсутній ПДВ від постачальників. Маркетологу доведеться або підіймати вартість послуг, або переплачувати 20% податків.
Які обов’язкові платежі в 2021 році?
I. Єдиний податок:
2 група – фіксована ставка до 1200 грн на місяць.
3 група – від виручки 5% (неплатник ПДВ) або 3% (платник ПДВ).
II. ЄСВ за ФОП на єдиному податку:
Обов’язковий платіж (незалежно від доходу) – 22% від розміру мінімальної зарплатні на місяць. Ставка ЄСВ з 1 січня - 1320 грн/місяць, з 1 грудня – 1430 грн/місяць.
10/09/2021